Nedeľa, 19.01.2020 17:29:44

Top Marques Monaco 2016  

Autor:
Publikované: 2016-04-26 16:34:00


Top Marques Monaco 2016

Salon luxusných značiek sa v monackom kniežatstve konal už po trinásty krát. Britský organizátor tvrdí, že bol doteraz najúspešnejším v histórii a okrem iného to dokladá tým, že ho počas štyroch dní navštívilo (podľa nás optimistických) 42 tisíc návštevníkov.

Na TMM 2016 bola k videniu, a mnohokrát aj ku zvezenie, "autá každého druhu, pre každý vkus, ale nie pre každé vrecko". S novinkami medzi najdrahšími športovými a luxusnými vozmi sme sa už mohli zoznámiť o mesiac skôr v Ženeve, ale nikde inde nestretnete vznikajúce nové projekty a malovýrobcov, o ktorých ďalšom osude sa ešte len rozhodne. A tak veľká "prekvapenie" Ženevy ako GTA Spagna, Zenvo, Vencer, FB, W Motors alebo Sun Car sa už o niekoľko rokov skôr objavili na TMM. A v tom je kúzlo monackého podniku.

Tento rok bolo veľkou témou dvadsiate piate pokračovanie filmov s agentom 007 Jamesom Bondom. Na rôznych stánkoch si bolo možné v kľude pozrieť (kúpiť) ikony filmov Spectre - jeden z troch alebo štyroch (výrobca absolútne mlčí a neoznámil žiadne informácie ani dovozcovia) Aston Martin DB10 a DB5, a samozrejme autá zloduchov, jeden z piatich existujúcich pre Jaguarov C -X75 (850 koní, viac ako 340 km / h), čierny Ranger Rover Sport SVR a Land Rover Defender "Big Foot".

Sir Roger Moore, teraz žijúci v Monaku osobne, vo filme The Spy Who Loves Me riadil Lotus Esprit S1 (1976); ďalej jeden za troch filmových Lotus Esprit Essex 2.2 Turbo (1980; For Your Eyes Only). Okrem toho spoločnosť PropShop vystavila dokonalý zvonku aj zvnútra (aj keď podľa nich trošku vo filme "ojazdený") tretinový Aston Martin DB5. Spomínate, ako agentův voz pôvodne z Goldfinger (1963) v podmračený škótskej vysočine vo Skyfall (2015) skončil? Pre film vznikli 5 modelov. Tri rozstrieľali, štvrtý predali v dobročinnej aukcii a piaty opatrujú v depozite Pinewood Studios. Aston vraj bol s verným modelom natoľko spokojný, že súhlasil s výrobou stokusové sériu, ktorej prvé kusy sa za 28.000 £ (+ DPH) predali pred dokončením filmu, posledný práve dopredávajú. Rovnaká firma vyrobila sériu strieborných prsteňov s čiernym emblémom chobotnice impéria zla z roku 1963 (From Russia with Love) a v inovovanej podobe vo Spectre (len tlsťoch Batista nemal prsteň, ale náramok). Repliku strieborného prsteňa môžete za 145,99 £ (+ DPH) nosiť aj vy. Firma sa, okrem iného, ​​podieľa aj na dopravných prostriedkoch pre Star Wars.

Svetovou premiérou bolo krásne talianske retrokupé effeff Berlinetta. Bratia Frigeriové zarobili peniaze na špeciálnych strojárskych zákazkách a subdodávkach pre automobilový priemysel. Podľa pána Frigerio, s ktorým som sa rozprával, si chceli urobiť radosť a postaviť gentleman’s (ráno do práce, večer do opery, v nedeľu na klubovej preteky) športové vozidlo v štýle 50. rokov. S jeho vývojom pomáhal aj začiatkom 70. rokov v Brne úspešný Carlo Facetti. Na zhotovenie effeff použili pôvodné rukodělné technológie, oslovili šikovné staré pánov, ktorí sa týmto remeslom živili krátko po vojne. Nosná klietka zvarená z oceľových trubiek je oblečená do hliníkovej, ručne kované karosérie. Predné kolesá sú zavesené nezávisle, zadná náprava je tuhá. Hliníkový ladený radový DOHC štvorvalec 1962 cm3 Alfa Romeo môže mať jednoduché alebo dvojité zapaľovanie a výkon podľa priania zákazníka (vystavený mal 185 k). Prevodovka je päťstupňová, ručne radená, na želanie diferenciál s obmedzenou svornosťou. Brzdy sú kotúčové. Kupé bez náplní váži 790 kg. Absentujú akékoľvek posilňovača a elektronika. Nastavenie podvozka a zavesenie je manuálna, aby si ich šikovný vodič-gentleman mohol pomocou jednoduchého náradia upraviť sám. Plánujú postaviť niekoľko kusov, potom sa budú venovať ďalšiemu projektu.

Talianska automobilová inžinierska a vývojová kancelária Cecomp s kanceláriami aj USA a Číne vystavila prvý funkčný prototyp Supercar Volcano Titanium inšpirovaný titaniová stíhačkou SR-71 Blackbird. Ide o prvé auto s karosériou z titania so štruktúrou z osmistěnných mikrobuniek. Tento ultraľahký kov má síce fantastické vlastnosti, ale na vyklepaní karosérie bolo potrebné 10.000 pracovných hodín (20x viac oproti hliníkovej), pretože má neuveriteľnú tvarovú pamäť a požadovaného tvaru sa dosahuje ťažko. Doplnky zhotovili z karbónu. Poháňa ho ladený preplňovaný hliníkový motor V8 Chevy 6162 cm3 680 koní pri 6600 otáčkach (možnosť ladenie do 1200 k), maximum krútiaceho momentu 819 N.m dosahuje pri 3800 otáčkach. Najvyššia rýchlosť je uvádzaná 350 km / h, zrýchlenie 0-100 km / h za 2,8 s.

Drobných kozmetických zmien (zadné okná, spojlery, interier) sa dočkal už "sériový" taliansky supervozidlo Evantra. Jeho výrobca, firma Mazzanti Automobili, chystá na jún svetovú premiéru, pôjde o druhú a podstatne výkonnejšie a vzhľadovo zmenenú rad.

Nemecký superšport Arrow (ladené Audi 4,0 V8 biturbo; Ženeva 2016) prebudili k životu peniaze čínskeho investora. K stovke existujúcich kupé Apollo a nové verzie Apollo N pribudnú ďalšie. Budú sa vyrábať oba typy. Prítomný, dokonca v dvoch exemplároch, bol tiež továrňou posvätený superšport Vengeance, prestavaný Aston Martin britskej firmy Kahn.

Na opačnom konci automobilového spektra sa hrá sicílska firma Newtron Italia srl., Založená v roku 2007. Jedna z dvoch jej divízií "Officine Amarcord" vyvinula veľmi kompaktný hybridný pohon (elektrika / benzín) pre konverziu klasických vozidiel. Začali s Fiatom 500 prerobeným na čistý elektromobil - našli pôvodné päťstovku, rozobrali ju, repasovali a vstaval nový pohon. Atraktívne sú predovšetkým plážové Ghia Jolly (1958-74), ale ako polo tajne priznali, vzhľadom k malému počtu originálov boli oba vystavené vozy jolly len replikami. Teraz je hybridný systém plne funkčný (použili ho aj pre Mini a Mini Moke). Možno ho vstavať aj do väčších automobilov, dokonca aj do auta, ktoré im dodá zákazník. Pochválil sa, že o zákazníkov z Talianska, USA, emirátov alebo Číny vraj nemajú núdzu.

Na medzinárodnej scéne sa vynoril holandský Donkervoort Automobilen, teraz aj s pobočkou v Nemecku, s ročnou produkciou 20 až 30 áut. Prezentoval najnovšie odľahčenú rad D8 GTO (modely Touring a Performance) s karbónovými prvkami nekompromisného roadsteru, modernou interpretáciou fenomenálneho Lotusu Seven, poháňanými rôzne ladenými päťvalcov 2480 cm3 od Audi Performance (340 resp. 380 koní pri 5400-5500 otáčkach. Voz dosahuje najvyššiu rýchlosť 255 , resp. 270 km / ha zrýchľuje z 0 na 100 km / h za 3,3 / 2,8 s.

Veľký záujem vzbudila expozícia európskeho dovozca americkej firmy Shelby. Ročne predajú niekoľko kusov stále vyrábaných roadsterov Cobra 289/427 (s tradičnými motormi Ford V8) v niekoľkých verziách, ale aj kupé Cobra Daytona. Samozrejme tiež Shelby SK GT40 MKII (limitovanej edície), najväčší záujem je ale o rôzne verzie Shelby Mustang GT350 a tiež pick-upy Ford F-150. Podobný, ale oveľa širší záber na všetky americké klasické vozy má aj britská firma Sutton Cars. V tomto prípade ide o kusovo stavané repliky a prestavby.

Dubajská firma SA LEVEL Automotive DWC predstavila, zatiaľ iba ako projekt pomenovaný Gabar, totálne prestavané kupé Audi R8, ktoré by malo byť k dostaniu za 399.000 euro (počíta sa s výrobou dvadsiatich štyroch vozov).

Ako z inej planéty bola ruská expozícia Lada Niva Classic Club s replikou víťazné Nivy z Rally Faraónov (1983 a 1984) a tiež Dakar (Jacky Ickx v roku 1981). Firma importuje tiež nové Nivy, budúci roka príde s jej čisto elektrickou verziou.

Tuningu dominovala rozľahlá expozície firiem Gemballa, Larte Design, úplne nová nemecká značka Gruner (Tuning Project II z VW Golfu GTI) a málo známy nemecký GP-Supercars. Prezentoval sa aj Brabus, Klassen, Technitacto a turecký Dizaynvip špecializujúca sa na prestavby SUV a vanov na luxusné pojazdné (na želanie pancierované) kancelárie. Francúzska Monstaka, špecializujúca sa hlavne na tuning japonských vozidiel, sa snažila zožať obdiv upraveným Nissanom GT-R35 a GT1000 zrýchľujúcim z 0 na 200 km / h za 6,5 ​​s.

Britská firma Supercar Broker vystavovala McLaren, kde "všetko, čo mohlo byť z kevlaru, je z kevlaru", a tiež jeden z dvoch existujúcich superšportov Porsche 918 Spyder v "jedovaté" farbe acid yellow.

Mechanickým rýchlostným adrenalínovým hrátkam sa venujú výrobky aj ďalších firiem - vo vzduchu (Finmeccanica Helicopter - bývalá AugustaWestland), tryskové individuálne vznášadlo predvádzala spoločnosť Martin Jetpack, svetovú premiéru prežila talianska elektricky poháňané vznášajúce sa "matrace" ArcaBoard. Na ceste (motocykle Brough Superior, Midland Chopers, Midual, Segoni Special, MV Augusta alebo jazdné elektrobicykle Qolobok). Vodnému živlu kraľoval extrémne rýchly KORMORAN K7, sekundoval početné jachty a člny. Iba odposluchom sa podarilo odhaliť prítomnosť high-tech brnianskej firmy Jetsurf, absolútna svetovej jednotky v odbore motorom poháňaných surfov pre rekreačné a pretekárske účely.

Ono vlastne celé Monako je taká jedna veľká výstava Top Marques - na ulici tak narazíte na Koeniggsesagy, Lamborghini alebo zlatú mládež vo Phanthomu s ruskou ŠPZ. Na cestách maličkého kniežatstva sme však stretli aj pani v kačici 2CV s bagetou vedľa seba alebo starého beatnikov v Méhari a čiernom tričku ...

Text a foto: Jiří a Zora fialy, Monte Carlo, auto.cz

 



Diskusia k článku:

Zatiaľ tu nie je žiadny príspevok.