Nedeľa, 29.03.2020 18:21:09

Martin Šmahel  

Autor:
Publikované: 2015-08-26 01:53:00


Osobný tréner Martin Šmahel bol online: Aj výrazná celulitída sa dá odstrániť!

Chcete byť fit? Obťažujú vás ochabnuté ruky, nevytvarované brucho či nadbytočný tuk na bokoch? Dnes 12. mája 2015 od 11:00-12:00 ste malli možnosť obrátiť sa na na osobného trénera a výživového poradcu Mgr. Martina Šmahela v online rozhovore. Radil, ako sa dostať do formy!

Na teplejšie dni sme čakali celý rok a keď prišli, tentokrát nie sme pripravení! Do leta nám ostáva ešte niekoľko týždňov, no ak chcete na pláži žiariť vypracovanou postavou, je najvyšší čas začať niečo robiť. Ak si chcete vypracovať dokonalé telo, budete musieť pre to niečo urobiť!

O trénerovi

Mgr. Martin Šmahel je celoživotným nadšencom pohybu a univerzálnym športovcom. Absolvoval športové gymnázium a následne Fakultu telesnej výchovy a športu na Univerzite Komenského v Bratislave, špecializáciu Trénerstvo. Má vyše 10-ročnú prax vo vedení osobných tréningov rekreačných športovcov a skupinových redukčných programov. 

Patrí medzi patrónov Tesco Behu pre život v Bratislave, ktorý sa koná 20. júna 2015, a ktorého sa zúčastní aj so svojou manželkou Miriam Kalisovou a dcérkou.

Online rozhovor s osobným trénerom Martinom Šmahelom bol 12. mája 2015 od 11:00-12:00!

Online rozhovor

11:00 - otázka od: Tamara

Je L-carnitin naozaj spalovač tukov alebo je to len marketing?

L-Carnitin je aminokyselina, ktora sa v tele nachadza prirodzene a je zodpovedna za transport tukovych zasob do buniek, kde sa z nich uvolnuje energia. Otazkou uz len zostava, ake mnozstvo L-Carnitinu je potrebne pridavat ako doplnok. Idealne vyskusat, pretoze u mojich klientov vacsinou zabera, no najdu sa aj taki, ktori jeho efekt nepocitia. Ale urcite to nie je len marketing, to by uz davno ludia prekukli, kedze jestvuje vyse 20r ;)

11:02 - otázka od: Katka

Je káva pri chudnutí úplné tabu alebo nie? Dakujem!

Kava chudnutie naopak vyrazne podporuje tym, ze nabudzuje aktivitu, podnecuje zvysenie cinnosti srdca a nasledneho krvneho obehu. Idealna je ale kava s vyssim obsahom kofeinu (vyssi podiel zmesi Robusta namiesto Arabica) alebo ja pouzivam izolovany kofein v kapsuliach.

11:03 - otázka od: Jana

Zdravím, dá sa schudnúť bez jojo efektu? Existuje zaručený spôsob? Ďakujem.

Ahoj. Da, ale nie je to chudnutie. Je to zmena zivotneho stylu na zdravy, aktivny, pestry jedalnicek, pravidelne sportove aktivity. Potom sa stihlost lahko udrziava ;)

11:07 - otázka od: niksi

Ahoj, chcela by som sa opytat, mam taky problem, ze mam celulitidu, mam 20 rokov, cvicim pravidelne asi dva roky a vôbec sa to nezlepsuje, chodim do fitka, takze cvicim silove treningy aj kardio...stravu sa snazim tiez drzat vhodnu. Beriem vsak antikoncepciu a citala som ze ta ju sposobuje, taktiez je u mna mmozne aj zdedenie po mame. Da sa stym cosi robit? treba antikoncepciu vymmenit pripadne uplne prestat aby sa to zlepsilo? Alebo som uz strateny pripad? :( dost ma to hneva, hlavne kvôli tomu ze sa snazim v tom fitku makat a staale je ta mrcha na stehnach aj zadku :( dakujem za radu

Ahoj. Na tvojom mieste by som skusal dalej, nevzdaval to. Mal som mnozstvo zien, ktore mali vyraznu celulitidu a podarilo sa im ju uplne odstranit tym, ze znizili podiel telesneho tuku na zdrave minimum (15-20 percent). Skumaj sa, skusaj dalej pravidelne kardio aktivity (aspon kazdy druhy den, ak vladzes aj denne - beh, inline, plavanie, bicykel) a fitko staci 2-3x v tyzdni max hodinka. Strava musi byt bohata na proteiny vsetkych druhov a papaj vela zeleniny. Obmedz rychle sacharidy, konzumuj ich len rano a na desiatu. Urcite sa to tymto sposobom pohne ;)

11:12 - otázka od: zlata

Dobry den chcem sa opytat nevie schudnut pretoze moja praca to nedovoli pracujem 4 dni to tyzdna 16 hodin kazdy den, sedim v kancelarii cely den. malo pohybu a strava tiez objednavanie- nieco ucine ?

Nuz, su iste zakonitosti, bez ktorych to prosto nejde. Dodrzat pravidelny pohyb, racionalnu stravu v mensich mnozstvach, neprejedat sa a eliminovat stres - to su najpotrebnejsie zaklady. Bez nich sa to da obist len skalpelom.

11:14 - otázka od: Verča

Ahoj,aké cviky odporúčaš aby sa ľudia dostali do formy?

Hlavne komplexné, cviky s vlastnou hmotnostou (kluky, zhyby, drepy, pritahy...) a pravidelne kardio aktivity. Forma je velmi siroky pojem, treba specifikovat.

11:14 - otázka od: the rock

Je Miriam extremne stekliva na chodidlach?

Mierne :)

11:15 - otázka od: Eva

Dobry den, som zaciatocnicka. Pohyb nemam takmer ziadny, mam sedave zamestnanie a chcem zacat zdravo zit a chodit do posilnovne. Co odporucate pre zaciatocnika? Ako by som mala zacat, aby som co najdlhsie vydrzala?

Odporucam oslovit trenera alebo aspon instruktora ;)

11:18 - otázka od: Oplan

Keď som mal 19 rokov, tak som po predošlom štvorročnom cvičení vytlačil na bench 95 kg. Teraz mám 40 rokov a nech robím čo robím, nech skúšam čo skúšam doteraz sa mi nepodarilo tento rekord prekonať. Podarilo sa mi ho však viackrát vyrovnať. Čo by si mi poradil, ako mám zvýšiť svoje hormonálne maximum aby som raz tlačil cez 100 kg ?

Cau, hormony vyburcujes zmenou treningu - maj pri sebe sparingpartnera a skusaj rozne techniky, trendy, vybusne opakovania. Ono to pride ;)

11:19 - otázka od: Roman

Je pravda, ze ovocie by sme nemali jest vo vecernych hodinach? Nie je to uz velky extrem?

Je to spravne odporucanie pre ludi, ktori potrebuju zhodit. Inych to trapit nemusi.

11:21 - otázka od: Katarína

Dobrý, som v druhom mesiaci tehotenstva, zatiaľ bezproblémové. Je vhodné pre mňa nejaké cvičenie? Ďakujem!

Urcite ano, vo fitkach aj mimo nich sa bezne vedu kurzy cvicenie pre tehule :) a vseobecne je to velmi prijemna a zaujimava predporodna priprava. Ideal je, ked uz pred tehotenstvom cvicite, ale postupne sa da nabehnut aj na cvicenie pocas tehotenstva. Najdite si ale kvalifikovaneho a odporucaneho instruktora ;)

11:23 - otázka od: Jan

Je podla Vas lepsie cvicit rano na lacny zaludok alebo vo vecernych hodinach? Alebo je to jedno? Preco?

Ja odporucam rano nalacno vykonavat len lahsie aktivity ako plavanie, lahky bicykel, kratke (20-30min) behy, inline.. Fitko vyzaduje vacsi prisun energie, preto ho volim najskor az po prvom jedle. Je to otazka zvyku a nastavenia tela, na vsetko si vieme zvyknut. To co som ale napisal hore, to je odporucanie pre jednoduchsi sposob.

11:25 - otázka od: Erika

Ake cviky by ste odporucali ludom, ktori maju sedave zamestnanie?

Dnes ma uz vyse 70% ludi sedave zamestananie, takze do tejto kategorie uz spada 7-8 z desiatich ludi. Takze odporucam kazdemu pred alebo po praci ( niekedy aj pocas) utrhnut si cas pre seba a hodinku denne venovat svojmu telu a relaxu pohybom.

11:27 - otázka od: Gizka

Vyhybate sa uplne sladkostiam? Co robit vtedy, ak vas prepadne chut na sladke ci nezdrave jedlo? :)

Nevyhybam, drzim ich na uzde. Jasne ze aj mne chuti sladke a dokazem priberat. Ale snazim sa kazdy takyto "prehresok" kompenzovat nasledujuci den (alebo aj ten dalsi) nizkym prijmom sacharidov a tym to vyvazim. Je to nieco ako principo sacharidovych vln, najdite si o tom nieco a uz nikdy sa nebudete musiet trvale a dlhodobo vyhybat sladkemu.

11:29 - otázka od: Monika

Stravuje sa zdravo a cvici aj Mirka? :-)

Mirka sa stravuje velmi zdravo a prikladne, najma v obdobi pred pocas a po tehotenstve a teraz pocas kojenia papa same skvele veci, niekedy tym prebije aj moj jedalnicek :) Takze ano.

11:30 - otázka od: Stana

Trenovali ste pocas svojej praxe s niekym, kto vam utkvel v pamäti? Napr. mali ste klienta, ktory dosiahol najlepsie vysledky spomedzi ostatnych alebo ste mali nedisciplinovaneho, ktory i napriek tomu, ze ste ho viedli, kaslal na zdravu stravui a cvicenie?

Urcite ano, mal som takych aj takych a velmi rad spominam na desiatky mojich klientov, ci uz boli uspesni alebo lajdaci :) Vzdy sme spolu travili pekne chvile a pomahal som im plnit sen, tak verim, ze som im utkvel v pamati aj ja.

11:34 - otázka od: Martin

Odjakziva ste sa venoval sportu a zdravo jedol? Alebo ste kedysi boli ako my ostatni - sladkosti a mastne jedla od babicky ? :)

Vlastne ano, odjakziva. Mam skvelych rodicov, ktori ma aj spolu s bratmi odmalicka viedli k sportu, najma otec - bol dlho mojim vzorom az kym som ho nepredbehol :) a mamina nas zase drzala pri zemi :) A s tou zdravou stravou som vlastne zacal az niekde okolo 18 rokov, ked som chcel na sebe zbadat vyraznejsie vysledky. Zostalo mi to dodnes, ale ako som pisal vyssie, velmi rad si dam aj kategoricky nezdrave jedla, no v nasledujuce dni ich kompenzujem ocistou vo forme mensich porcii, zeleninou, pijem vzdy len cistu vodu, niekedy si dam ocistnu hladovku (max 1 den).

11:39 - otázka od: Mirka

Dobry, chcela by som sa spytat na cross fit. Je toto cvicenie vhodné aj pre úplnych zaciatocnikov alebo by sme mali mat aspon aku taku kondicku? Ďakujem.

Cross fit je v tomto smere velmi diskutabilny, ale v principe v nom ide najma o rozvoj kondicie (sily, vytrvalosti, vybusnosti, obratnosti a vsestrannosti). Je to revolucne cvicenie, ktore vsak pochadza z kondicnej pripravy viacerych sportov (vzpieranie, gymnastika, atletika, ). Ma svoje plusy aj minusy ako vsetko ostatne. Pre zaciatocnika odporucam velmi dobreho instruktora a urcite si o tom cosi nastudujte aj sami. Kondiciu si zvysite aj pravidelnym plavanim, inline korculovanim, behom.. Crossfit je zamerany na svalovy rozvoj, takze tym svoje aktivity vhodne doplnite.

11:43 - otázka od: Jano

Dobry, myslite si, ze mame na Slovensku dost takychto osvetovych udalosti ako je Tesco beh pre zivot alebo by ste ich prijali viac?

Takychto akcii nie je nikdy dost, najma v dnesnej usedenej a virtualnej dobe, kedy sa ludia malo hybu, nestretavaju sa tak casto ako by mohli. Ale musim vyzdvihut Tesco beh pre zivot ale aj ostatne podobne akcie, ze vytrvalo bojuju s tymito nedostatkami a dari sa im to. Ved v tomto roku v spolupraci s atletickym zvazom podporime mnostvo sutazi a akcii pre deti a mladez a mnoho rodicom padne kamen zo srdca, ked ich dieta siahne skor po pravidelnom sporte ako by sa vydal po stopach k drogam ci inych asocialnych cestach.

11:47 - otázka od: Marek

Dobry, je pri redukcii tuku vhodne jest pecivo? Tiez ma zaujima ci mozem jest proteinove tycinky a co si vsimat pri ich zlozeni. Dakujem.

Vseobecne sa odporuca redukovat prijem sacharidov, kam patri aj pecivo a cestoviny (ryza, zemiaky,..) Redukcia ale neznamena uplne odstranenie, len vyrazne znizenie mnostva najma vtedy, ak ich konzumujeme prilis vela. Proteinove tycinky sluzia ako 2 v jednom - nahrada beznych sladkosti a prijem bielkovin. Ja sa pri ich vybere zameriavam na podiel proteinu (bielkoviny) - existuju uz aj 50% a zvysok by mali tvorit najma zlozene sacharidy s pomalym uvolnovanim energie. Skus nemecku znacku Multipower, vyrabaju 50 aj 100g tycinky ;)

11:48 - otázka od: roman

Kam tento rok na dovolenku?:-)

Sevas, na to je este priskoro :) Asi stravim dovolenku v nasom Protein Snack Bare, ktory onedlho spustame :)

11:52 - otázka od: Gabriela Barincová

dobrý deň p. Šmahel, už tri roky chodím pravidelne 3 - 5 krát do fitnescentra a poctivo cvičím, chrbát,plecia,ruky má pekne vytvarované, ale problém sú nohy a zadok.Viete mi poradiť nejaké cviky? Ďakujem

Zdravim Gabika. Nuz pri zenach som s tymto bojoval castejsie. Bud je to otazka vacsieho mnozstva tuku na tychto partiach a ten odstranite iba pravidelnou kardio aktivitou (beh, plavanie, korcule, horsky bicykel) a spravne nastavenou stravou (viac bielkovin, menej sacharidov, viac zeleniny, menej ovocia, viac cistej vody, menej sladenych a alkoholu, viach rastlinnych produktov, menej mliecnych..) Cviky by som zaradil nasledovne: vypady, drepy, legpress, hackendrep, dynamicke vyskoky na vyvysenu podlozku, svihadlo, atleticka abeceda, vybehy schodov.. ;)

11:54 - otázka od: Andrea

Ahoj Martin, chcela by som sa spýtať na účinné cviky na zadok a stehná vo fitku ale aj doma, keď nie je čas niekam vybehnúť. Ďakujem pekne a prajem Ti pekný deň :)

Ahoj Andrea, uplny zaklad su drepy, maju mnozstvo variacii, daju da robit aj s pridavnou zatazou (5 litrove flase, dieťa.. ) potom vypady (lounge), dvihanie panvy od zeme v lahu na chrbte.. Skus ;)

11:56 - otázka od: Nelka

Ahoj mám otázku, pred pár rokmi sa mi podarilo výrazne schudnúť ( 10 kg) ale nie som naplno spokojná so svojou postavou. Potrebujem trochu spevniť najmä zadok, nohy a spodné brucho. Začala som cvičiť doma stpper, drepy, cviky na nohy a brucho. Ako často je dobré cvičiť keď chcem telo spevniť a už nechcem chudnúť?

Ak vynechas stepper, tak pri cviceni drepov, cvikov na nohy a brucho uz dalej neschudnes. Najma pridavaj do stravy viac bielkovin (proteinov - ci uz koncentratov, alebo z beznes stravy).

11:58 - otázka od: sara

Mam nadvahu 17 kg (173cm-82kg) a problemy s kolenami. Aky kardiotrening odporucate. Dakujem,

17kg nie je obmedzujuca nadvaha pre sportove aktivity, ale klby vam usetria nasledovne aktivity: Inline korcule, plavanie, horsky bicykel, elipticky trenazer..

12:02 - otázka od: roman

Okej tak tento rok sa vidíme v Protein Snack Bare :-), ešte zabezpeč nejeké to more:-)Pozdravujeme Mirku a juniorku :-) Lukrecia a Roman- thassos

:DD vedel som ze to bude nejaka Habadura :) Mozno na september este nieco spachame ;) Mia nam uz beha, tak uz aj vylety dame ;)

12:13 - otázka od: Marek

kardio ráno alebo večer?

kardio rano, (pokial robis konstantne kardio - dlhodoba aktivita rovnakou intenzitou). Ak ale robis kardio v pravom zmylse slova striedanie vysokej, maximalnej a nizkej intenzity intervalovo, to odporucam skor vecer, aby si z nedostatku energie neodpadol ;)

12:23 - otázka od: Marek

este jedna otázočka, cvičím 4x do týždňa v posilke, a každý deň behávam cca 4 - 5 km. je to vhodné? alebo si dopriať aj neaký deň od kardia oddych. únavu nepocitujem.

4-5km sa da zvladat aj denne a bez negativneho efektu, takze to nie je problem. Pokial ti ten system vyhovuje a si spokojny so svojim telom, ako vyzera, tak je vsetko v poriadku. ;)

Foto: red  |  Zdroj: red in http://vysetrenie.zoznam.sk/cl/1000691/1472489/Osobny-trener-Martin-Smahel-bol-online--Aj-vyrazna-celulitida-sa-da-odstranit-



Diskusia k článku:

Zatiaľ tu nie je žiadny príspevok.